İzmir Ticaret Odası’nın (İZTO) ev sahipliğinde Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ve Mobilya Dernekleri Federasyonu'nun (MOSFED) organizasyonu ile düzenlenen “Mobilya Sektör Buluşmaları” mobilya sektörünün kalbinin İzmir’de atmasını sağladı.
Programda mobilya sektörünü doğrudan etkileyen ve sektörün geleceğine yön veren tasarım, yeşil ekonomi, markalaşma ve ihracat gibi başlıklarda değerlendirmeler yapıldı.
“Tasarım ve markalaşma önemli”
Türk mobilya sektörünün yıllık 3, 5 milyar dolar dış ticaret fazlası veren bir konuma geldiği bilgisini veren Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Fuat Gürle tasarım ve markalaşmanın önemine vurgu yaptı.
Tasarım ve markalaşma adına yaptıkları çalışmalardan söz eden Gürle, “Birlik olarak ülkemizin en kapsamlı ve en ses getiren tasarım yarışmasını düzenliyoruz. Ezber bozan bir tasarım yarışması. Tasarımcıyı sanayici ile buluşturuyoruz. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği olarak sektörel ticaret heyetleri yapıyoruz. Üniversitelerle iş birliğine önem veriyoruz” dedi.
Başkan Tugay mobilya sektörünün geleceğine yön verecek formülleri anlattı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, mobilya sektörünün büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek “Bunu en iyi şekilde değerlendirmek için hepimize görev düşüyor. Markalaşmaya, tasarıma, pazarlamaya daha fazla emek harcamalıyız. Belediye olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız. Sektörün geleceği için şehir olarak bir bütün olmalıyız” diye konuştu.
“Bu tür buluşmaları önemsiyorum”
Mobilya sektörünün geleceğinin ele alındığı toplantıda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay şöyle devam etti: “Hepimiz mutlaka şehrimizin, ülkemizin kalkınması için çalışmalıyız. Bu tür buluşmaları önemsiyorum. Özellikle son yıllarda ülkemizde ve dünyada yaşanan ekonomik gerileme, hemen her sektörde üretimin düşmesi, iş yerlerinin kapanması, işsizliğin artması gibi konular çok can yakıyor. Sektöre dair beni en fazla markalaşma ve pazarlama konuları üzüyor. Bu konularda İzmir’in istenilenin gerisinde olduğuna dair rahatsızlık var.”
“Bize inanmanız yeterli”
Ülkemizde hemen hemen her sektörde tasarım, markalaşma ve pazarlama sorunu olduğunu belirten Tugay, “Mobilya köklü bir geçmişe sahip sektörlerden. Büyük bir potansiyeli olduğu ortada. Bunu değerlendirmek için hepimize görevler düşüyor. Markalaşmaya, tasarıma, pazarlamaya daha fazla emek harcamalıyız. Bu alanlarda insan kaynağı sağlamalıyız. Buralarda belediye olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız. Şehir olarak bir bütün olmak durumundayız. Bazı şeyleri siyasetin dışına taşımak zorundayız. Zaman ayrışma değil, birlikte hareket etme zamanı. Biz üzerimize düşeni herkese saygı duyarak yapmaya hazırız. Bu yolda bize güvenmeniz, inanmanız yeterli” diyerek sözlerini noktaladı.
“Daha kararlı adımlar atmalıyız”
İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener ise Türkiye ve İzmir için stratejik bir alan olan mobilya sektörünü tüm yönleriyle değerlendirmek ve geleceğine birlikte yön vermek istediklerini söyledi.
Türkiye’nin mobilya sektöründe küresel ölçekte söz sahibi ülkeler arasında yer aldığının altını çizen Özgener, “Bu önemli başarı, kaliteli üretim gücümüz, pazarlardaki değişen ihtiyaçlara hızla uyum sağlayabilmemiz, pazar çeşitlendirmesi konusundaki stratejik yaklaşımımız ve tasarım alanındaki yetkinliğimiz sayesinde mümkün oldu. Ülkemizin ve kentimizin sektördeki güçlü konumunu koruyabilmesi ve daha ileri taşıyabilmesi için ihracat odaklı planlamalarını yenilemesi ve daha kararlı adımlar atması gerektiği kanaatindeyiz” şeklinde konuştu.
“Dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girdi”
Türkiye Mobilya Dernekleri Federasyonu Başkanı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Ahmet Güleç de yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bu sektörün diğer sektörlerden farkı, sürekli ihracatla büyüyerek, dünyada bir Türkiye mobilyası algısı oluşturması. Türkiye mobilya sektörü aslında küçük atölyelerle başlayıp, dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girdi. Bu sektör tamamen girişimcilik hikayesi.”